СТУДЕНТТЕРДІҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ САНАСЫ: ЗЕРТТЕУ НӘТИЖЕЛЕРІ (БӨКЕТОВ АТЫНДАҒЫ ҚАРАҒАНДЫ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ МЫСАЛЫНДА)

Авторлар

  • Айгүл Майлыбайқызы Калгужинова Карагандинский университет Букетова
  • Ботагөз Атымтайқызы Аманжолова Карагандинский университет Букетова

DOI:

https://doi.org/10.52026/2788-5291_2025_80_1_18

Кілт сөздер:

Құқықтық сана, құқықтық сауаттылық, ресурстық орталық, студенттердің құқықтық сауаттылығы

Аңдатпа

Мақала психологиялық-құқықтық көзқарас тұрғысынан Қарағанды Букетов университетінің студенттерінің құқықтық сана деңгейін зерттеуге арналған. Азаматтық және құқықтық қоғамның құрылуы студенттердің құқықтық санасының даму деңгейіне байланысты. Мақалада жоғарыда аталған университет студенттерінің құқықтық санасының ерекшеліктері анықталды. Зерттеу "ЖОО студенттерінің Медициналық және заңдық сауаттылығын елдің кадрлық әлеуетінің сапасын арттыру факторы ретінде қалыптастыру (инклюзивті және арнайы білім беру ресурстық орталығының мысалында)"ЖОО ішіндегі грант шеңберінде жүргізілді.

Құқықтық санамәселесі, оныңнақтыдеңгейін,жағдайын,мазмұнынзерттеуқұқықтықпсихологияныңнегізгі,іргеліғылымибағыттарының бірі болып табылады.Оныңшешімімензаңдылықпен құқықтық тәртіпті нығайту, құқық қорғауоргандарықызметініңтиімділігіменсапасынарттыруміндеттері; қылмысқа қарсы күресжәнеонытудыратынсебептердіңалдын алу;адамдардыңәлеуметтікөзара іс-қимылының тереңмазмұнды-психологиялықтетіктерінтүсіну;заңдымаңыздымінез-құлықтың қозғаушыкүштеріменішкіреттеушілерінбілубайланысты.Қазіргіжағдайда құқықтық сананыңжалпытеориясыныңбөлігіболыптабылатынқоғамдықпікірдізерттеумәселелеріерекшеайқындықпенөзектіліккеие болды.Мақаладабілімалушылардыңзаңдықсауаттылығыныңқалыптасудеңгейін(қарубазасында)айқындау, оны Қазақстанныңадамиресурсыныңсапасынарттыруфакторықатарындабағалау (инклюзивтіжәнеарнайыбілім беру ресурстықорталығыныңмысалында)аспектілеріндесандықзерттеулерәдіснамасыпайдаланылды.

Зерттеудің негізгі қорытындысы оқушылардың заңға бағынатын мінез-құлқын қалыптастыруға жәрдемдесу қажеттілігі болып табылады. Бұл процестің барлық қатысушыларын хабардар ету арқылы білім беру жүйесіне барлық білім беру субъектілерінің өкілдерін, соның ішінде оқушылардың ата-аналарын тарту арқылы жүзеге асырылады. Сондай-ақ, құқықтық жағдайларды визуализациялау; практикалық міндеттерді шешу және білім беру процесінде іскерлік ойындар өткізу қолданылады.

##submission.downloads##

Жарияланды

28.03.2025

##submission.howToCite##

Калгужинова . A. M., & Аманжолова . B. A. (2025). СТУДЕНТТЕРДІҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ САНАСЫ: ЗЕРТТЕУ НӘТИЖЕЛЕРІ (БӨКЕТОВ АТЫНДАҒЫ ҚАРАҒАНДЫ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ МЫСАЛЫНДА). «Qazaqstan Respyblikasy Zannama jäne Quqyqtyq Aqparat Institytynyn Jarshysy» Gylymi-Quqyqtyq Jurnaly («Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институтының Жаршысы» ғылыми-құқықтық журналы), 80(1). https://doi.org/10.52026/2788-5291_2025_80_1_18