ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЕМЛЕКЕТТІК БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІНДЕ КЛИЕНТКЕ БАҒДАРЛАНУ ҚАҒИДАТЫН НОРМАТИВТІК-ҚҰҚЫҚТЫҚ БЕКІТУ: ІСКЕ АСЫРУ МӘСЕЛЕЛЕРІ МЕН ПЕРСПЕКТИВАЛАРЫ
DOI:
https://doi.org/10.52026/2788-5291_2025_80_3_277Кілт сөздер:
клиентке бағдарлану, мемлекеттік қызметтер, цифрландыру, азаматтармен кері байланыс, цифрлық теңсіздік, мемлекеттік басқаруАңдатпа
Мақалада Қазақстан Республикасының мемлекеттік басқару жүйесінде клиентке бағдарлану қағидатын нормативтік-құқықтық тұрғыда бекіту мәселелері зерттеледі. Зерттеудің мақсаты – осы қағидаттың қолданыстағы заңнама мен стратегиялық құжаттардағы институционалану деңгейін бағалау және қолданыстағы тетіктердің оны іс жүзінде іске асыруды қаншалықты қамтамасыз ететінін анықтау. Зерттеу барысында мемлекеттік басқарудың азаматтардың қажеттіліктеріне бағдарлануын көрсететін стратегиялық бағдарламаларға, тұжырымдамалық құжаттар мен нормативтік-құқықтық актілерге талдау жүргізілді. Зерттеу нәтижесінде клиентке бағдарлану қағидаты жоғары деңгейдегі стратегиялық құжаттарда («Қазақстан–2050» стратегиясы, 2030 жылға дейінгі мемлекеттік басқаруды дамыту тұжырымдамасы, 2024–2029 жылдарға арналған мемлекеттік қызметті дамыту тұжырымдамасы және т.б.) және кейбір заңнамалық актілерде (мысалы, “Мемлекеттік қызметтер туралы” заң) бекітілгені анықталды. Алайда осы қағидатты құқықтық тұрғыда институционализациялау фрагменттік сипатқа ие екендігі көрсетілді. Зерттеуде цифрландырудың клиентке бағдарланған тәсілді іске асырудағы рөліне ерекше назар аударылды. Мемлекеттік қызметтерді цифрландыру көбінесе рәсімдердің тек техникалық жаңартылуымен шектелетіні және қоғамдық қызмет көрсету мақсаттары мен қағидаттарын терең қайта қарастырмайтыны анықталды. Мемлекеттік қызметтерді жобалау кезінде жеке және қоғамдық мүдделерді ажырату, азаматтармен кері байланыс тетіктерін институционаландыру және мемлекеттік органдардың тиімділігін бағалау барысында азаматтардың пікірін ескеру қажеттілігі негізделді. Зерттеу нәтижелерінің тәжірибелік маңызы – оның қорытындыларын заңнаманы жетілдіруде және мемлекеттік органдардың қызметіне клиентке бағдарланған тетіктерді енгізуде пайдалануға болатындығында. Осылайша, клиентке бағдарлану қағидаты Қазақстанның мемлекеттік басқару тәжірибесінде тек ішінара іске асырылғаны анықталды және оны декларативті қағидаттан нақты жұмыс істейтін қағидатқа айналдыру үшін нормативтік базаны одан әрі жетілдірудің негізгі бағыттары ұсынылды.