РЕСЕЙДЕГІ ЖОЛДЫ ПАЙДАЛАНУШЫЛАРДЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІН ҚАУІПСІЗДІК ҚАУІПКЕ НЕГІЗГІ ЖАСАУ
DOI:
https://doi.org/10.52026/2788-5291_2021_64_1_152Кілт сөздер:
жол қозғалысы қауіпсіздігі, мемлекеттік басқару, тәуекел-менеджмент, Көлік және әлеуметтік тәуекелдерАңдатпа
Әлемдік тәжірибеде жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз етуде ең тиімді тәсілдер мен әдістерді инновациялық іздеу үздіксіз жүзеге асырылуда. Бұл процесс мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық даму деңгейімен, техника мен технологиялардың дамуымен, халықтың автомобильденуінің өсуімен және қоғамның әлеуметтік институттарының дамуымен тығыз байланысты. Қазіргі уақытта мемлекеттік басқаруда белгіленген салада тәуекелге бағытталған тәсіл кеңінен таралуда. Дәл осы тәсіл негізінде Ресейде «Ресей Федерациясындағы 2018-2024 жылдарға арналған Жол қауіпсіздігі стратегиясы» қабылданды, оған келесі қауіптер кіреді: 1) автомобильдендірудің бақылаусыз өсуі; 2) автомобильдендіру қарқыны мен көше-жол желісінің даму қарқыны арасындағы терең алшақтық; 3) экономикалық қызметтің экономикалық нәтижелерінің жол қозғалысына қатысатын азаматтардың өмірі мен денсаулығын сақтауды қамтамасыз ету принципінен басымдығы; 4) жүргізуші құрамының орташа жасын төмендету; 5) жол жүрісіне қатысушылардың заңды қадағалайтын мінез-құлқын қалыптастырудағы азаматтық қоғам институттары мен бұқаралық ақпарат құралдарының рөлін жете бағаламау; 6) қаралатын салада нормативтік-әдістемелік базамен уақтылы қамтамасыз етілмейтін бірінші кезектегі шараларды қолдану болып табылады. Зерттеудің негізгі нәтижелері: 1) отандық және шетелдік тәжірибе негізінде Стратегияда көрсетілген тәуекелдердің мазмұндық сипаттамасы негізделген; 2) аталған тәуекелдердің айқын маңыздылығына қарамастан, Стратегияда оларды таңдау критерийлері көрсетілмеген, сондықтан формальды түрде олар сараланған зерттеуде қиындықтар тудыруы мүмкін бағыттарға көбірек сәйкес келеді; 3) "қарт" жүргізушілердің әлеуметтік-жас тобын қоса отырып, «жас» тәуекелдерінің шеңберін кеңейту туралы ұсыныс негізделген, өйткені Ресей азаматтарының өмір сүру ұзақтығы артып келеді, зейнетақы жасының шекаралары кейінге қалдырылады, адамдар ұзақ уақыт белсенді болып қалады, оның ішінде жол қозғалысына қатысушылар ретінде. Жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз ету саласында тәуекелге бағытталған тәсілді қолданудың тиімділігі қазіргі уақытта Ресейде белсенді дамып келе жатқан ішкі бірыңғай және келісілген ғылыми-әдістемелік база негізінде тәуекелдерді басқарудың нақты механизмін құрумен байланысты деген қорытынды жасалды.